TRAVEL: 24 uur in Antwerpen

Mijn geliefde stad Antwerpen. Ik kom er minstens drie keer per jaar, al tien jaar lang. Het is de favo stad van mijn vriend en mij voor als we er even tussenuit willen, maar niet te ver willen reizen. Vanaf Rotterdam ben je er met de trein namelijk in een uurtje. Ik bezoek Antwerpen niet alleen met mister lover, maar ook met vriendinnen voor goede shopsessies. Maandag en dinsdag was ik samen met Marlous (midden) en Danique (links) op uitnodiging van Ibis (nouja, eigenlijk kreeg Marlous de uitnodiging en ze was zo lief om ons mee te vragen) in hun hotel midden in het centrum. Lees en kijk mee voor een verslag van 24 uur Antwerpen.

Shop till you drop, dat kan goed in Antwerpen. En dat deden we ook. Alle drie kochten we meer dan we van plan waren, maar damn, dat komt echt door die Sale in België, die is gewoon te goed (en maar twee keer per jaar, namelijk in januari en juli. En dan gaat het los jongens, dan gaat het los). Helaas hadden we op de eerste dag GI-GAN-TISCH veel vertraging door de NS. Danique ging al om 10 uur van huis en we waren om kwart over 4 pas in Antwerpen. Meer dan een uur in een trein zitten en wachten op de machinist? Grapje zeker. Nee, het gebeurde echt. Goed, snel vergeten 😉

Na aankomst wandelden we binnen 10 minuten van het station naar het hotel in Antwerpen centrum. En dat was zeker geen tegenvaller. Eerlijk? Ik heb vaker in een Ibis hotel geslapen, puur ter overbrugging van een paar uur tijdens een lange overstap op weg naar Azië, of onderweg naar Zuid-Frankrijk. Bij Ibis krijg je een schone kamer, een bed en een douche. That’s it. En daar betaal je dan ook naar, want de prijzen liggen veel lager dan bij andere hotels. Maaaaaar, op dit hele Ibis idee kom ik nu even terug, want dit hotel was gewoon top (en nee, we krijgen absoluut geen vergoeding voor een positieve noot!). In de lobby was ik al verbaasd. Mooi, ruim en naar de huidige standaard. Het zelfde geldt voor de kamer. Niet groot, maar met heerlijke bedden en een lekker frisse look. Ja, voor een overnachting in Antwerpen centrum is dit echt ideaal, ik kom zeker terug.

Na een opfrisbeurt, het was tenslotte wel 35 graden, gingen we snel richting de winkels voor onze eerste shopronde. In Antwerpen vind je HEEL veel leuke winkels. Zo’n beetje elke keten is er vertegenwoordigd (Zara, Mango, Forever 21, New Look, Urban Outfitters, Bershka, Pull & Bear en ga zo maar door) en daarnaast vind je er ontelbaar leuke boetieks en filialen van bijna alle exclusieve merken, voor ieder wat wils dus. Toen de winkels dicht gingen liepen we terug naar het hotel. Even omkleden en daarna met de taxi naar de Zomerfabriek, waar we een hele gezellige en ontspannen avond hadden.

Marlous en Danique in actie.

De volgende dag werd er na een zeer uitgebreid ontbijt met eieren, spek en de hele mikmak (oh how I love a good hotel breakfast) wederom geshopt en na de uitgebreide en late lunch namen we om 17:00 de trein terug richting Nederland. Kort, maar zeker de moeite waard. Het was ontzettend gezellig en we hadden het gevoel dat we een week weg zijn geweest.

Over een paar dagen plaats ik een uitgebreide blogpost met daarin al mijn favo adresjes in Antwerpen en een heleboel foto’s, dus stay tuned!